Pengikut Blog

7
tip
JJCM Ke MZ Darul Naim Yang Best!  


gambar ni googled..nak amik tak sempat!


selalunya kalo saya singgah di kuala lumpur
wajib utk saya jelajah ke kampung baru
nak mencari gerai makan MZ DARUL NAIM
memang setiap kali saya datang KL
di sinilah gerai makan kegemaran saya
tak nak pegi lain dah..SETIA tau :)

MZ DARUL NAIM
menyajikan konsep masakan kelantan
yang begitu mengagumkan
macam-macam ada
dari lauk pauk ulam ulaman
kuih muih tradisional kelantan
yang semakin dilupakan pun ada
terus teringat kat kampung *tiba-tiba*





ini ialah TAPAI GORENG
sedap dimakan ketika panas berasap gitu
sangat rangup dan nyum nyum
jarang saya jumpa orang jual ni
masa zaman kecik-kecik dulu
selalu jugak makan tapai goreng ni
kat kelantan memang bersepahla tapai2 ni
tapai goreng macam ni byk dijual di tepi jalan
kat sarawak memang takde langsunglah
dok sini, jangan haraplah nak makan mcm ..
keadaan yang menarik seperti di kg baru
kerana suasana kelantan begitu terasa *wahh*




ini pula dinamakan kuih AKOK
sejenis kuih tradisional kelantan
yang rasanya ala-ala lemak manis gitu
kalo orang takde gigi makan tu
memang sesuailah sebab kuihnya lembut je
cubalah sekeping ..nescaya ianya sedap!!

last sekali saya beli ni haaa...
(eehh apsal nak upload gambo kepok lekor ni tak dapat pulak?)
(takpe...malas nak tunggu lagi, korang imaging sendirila rupe kepok tu )

isshhh dah lama kempunan nak makan ni
kat kg memang dok pulun makan dah
sampai bosan..tapi masalahnya
masih jua tak bosan-bosan
camno tu jang?? haha
alang-alang jumpa lagi kat MZ DARULNAIM ni
saya beli lagi 2 hinggit wat bekalan
perjalanan yang seterusnya..

sekian saja
laporan JALAN-JALAN CARI MAKAN
buat percutian saya kali ini :)

jumpa lagi JJCM di tahun baru pulak

SELAMAT TAHUN BARU
KAWAN-KAWAN!





p/s ... aku masih lagi di sini..kosong dan sunyi..meniti hari membilang usia..sampai bila harus begini? entahlah...aku sendiri tidak pasti manakah hala tuju selepas ini..mungkinkah ke kanan atau ke kiri? HANYA ALLAH YANG TAHU SEGALANYA...ku pasrah walau dalam hati terselit duka nestapa..tahun baru berwajah baru, tetapi mengapa hati tetap berwajah duka..bagaimana harus diubah wajah itu menjadi ceria kembali? entahlah..


post signature

AddThis Social Bookmark Button


7 yang nak menambah: to “ JJCM Ke MZ Darul Naim Yang Best!

A H L A N W A S A H L A N Y A H A B E E B E E . .

MyEm0.Com
 

Design by Amanda @ Blogger Buster