Pengikut Blog

5
tip
Jus Epal Asam Boi Yang Masyuuukk..  



alangkah nikmatnya kalo time cuaca panas macam ni....tetibe boleh minum jus epal asam boi yang masyuuukk macam gambar di atas ni kannnn...hiisshh, best sungguh kalo dapat hirup epal asam boi yang masam-manis ni sambil angin sepoi bahasa bertiup lembut ke wajah...ohhh nyaman seehhh!


sekor ikan keli masak cili untuk awak..

makan sampai tinggal tulang tauu..haha


sapa suka makan ikan keli? kalo dalam bahasa jawa ikan keli dipanggil 'ikan lele'. menurut kepercayaan sesetengah tempat khususnya di hilir perak dan di kampung gajah, perak...ikan keli tidak dimakan atau kurang dimakan kerana kepercayaan 'kuno' ikan keli berasal dari berudu. jika orang mati lemas di sungai perak, mayat yang hanyut dan telah reput biasanya dimakan oleh ikan keli. mereka menjumpai dalam badan mayat tersebut beberapa ekor ikan keli. mungkin kerana cerita-cerita sebegini, ikan keli kurang digemari di hilir perak dan kampung gajah, perak..wallu a'llam..

sebaliknya, ikan keli di semenyih, selangor menjadi menu hidangan istimewa dalam kenduri keluarga..

taaapiii....saya memang bukan penggemar ikan keli dan tidak berapa suka makan ikan keli. namun begitu, ramai juga di kalangan kita yang suka dan gemar makan ikan keli sebagai menu juadah yang menarik seperti ikan keli goreng masak cili macam gambar di atas tuu kan? hehe...tak kisahlah apa-apa pun, asal HALALAN TOYYIBAH!

..tooooyyyeeeebbbb.. =P


** tensi dengan masalah line tenet yang lembab macam see-put nih..astro kat rumah ni pun meragam tetiba astrocard inactive..apa kes?? ke saya yang lupa nak bayar bil ekk?? haha...lupe lahh dah bayar ke blom nih..huhhhh..borimmlah camni!



post signature

AddThis Social Bookmark Button


5 yang nak menambah: to “ Jus Epal Asam Boi Yang Masyuuukk..

A H L A N W A S A H L A N Y A H A B E E B E E . .

MyEm0.Com
 

Design by Amanda @ Blogger Buster